Tuesday, May 24, 2011

2011日本語教師実習講座/Practice Teaching Course


I am so glad I was part of the 2-days (May 21-22 )Practice teaching Course held in Cebu. It was conducted by the Japan Foundation, Manila with the cooperation of the Association of Nihongo Teachers in Visayas{ANT-V}. This program aims to enhance the teaching skills of Filipino Nihongo teachers.Every year the Japan Foundation is continuing its effort for professional enrichment of Filipino Nihongo Teachers and for further encouragement of Japanese Language Education in the Philippines.


このような研修会を参加して、いろいろな教え方をならうことができました。これから教師として、日本語を教えるので、研修会からならったことは非常に役に立つと思います。私は教育学ではなくて国際学科を卒業したので、先生になると、どのように教えるかとか学生にレッスンをどういう風に分からせるとか、覚えさせるとか、使わせるとか、ちょっと不安な気持ちがあったけど、今は自信を持つようになった。えへん!:)

そしてなにより、私自信 どのような 日本語 教師に なれるか 考える きっかけ となりました。ありがとうございました。

No comments:

Post a Comment